Tlačové správy

Publikované 2022.05.02

Vedeli ste? Po vážnej nehode je automaticky pozastavená prevádzka vozidla

Legislatívna novinka z dielne Ministerstva dopravy SR od 1.1.2022 upravuje spôsob, ako postupovať pri vážnej dopravnej nehode.

Legislatívna novinka z dielne Ministerstva dopravy SR od 1.1.2022 upravuje spôsob, ako postupovať pri vážnej dopravnej nehode. Automaticky je dočasne pozastavená prevádzka motorového vozidla a povinná je oprava v autorizovanom alebo v nezávislom servise.

Na koho sa vzťahuje táto zmena?
„Po každej vážnej dopravnej nehode má vozidlo automaticky bez akéhokoľvek administratívneho procesu pozastavenú prevádzku vozidla,“ píše Ministerstvo dopravy SR na svojom webe. Majiteľ vážne poškodeného vozidla musí zabezpečiť opravu v autorizovanom alebo v nezávislom servise a vozidlo musí prejsť opätovne technickou kontrolou.

„Po oprave všetkých poškodených hlavných bezpečnostných prvkov v opravovni a úspešnom absolvovaní technickej kontroly sa vozidlo môže používať v cestnej premávke bez toho, aby sa vyžadoval nový proces schválenia vozidla na prevádzku v cestnej premávke,“ uvádza ďalej Ministerstvo.

Bezpečnostné prvky
Za vážne poškodenie vozidla sa považuje poškodenie hlavných bezpečnostných prvkov, medzi ktoré podľa zákona č. 106/2018 z.z. patrí:
  • zavesenie kolies,
  • deformačné zóny,
  • systém airbagov,
  • riadenie a brzdy.
„Klientom, ktorí boli účastníkmi dopravnej nehody odporúčame, aby sa o závažnosti poškodenia vozidla informovali už pri obhliadke vozidla v servise, ktorý im bude vozidlo opravovať. Vedia tak ešte pred samotnou opravou zistiť, či budú musieť s vozidlom opätovne prejsť technickou kontrolou,“ vysvetľuje PR konzultant poisťovne Groupama, Ivan Bobošík.

V akom servise je možné auto opraviť?
Majiteľ poškodeného vozidla si môže nechať auto opraviť v autorizovanom, teda značkovom servise výrobcu vozidiel, alebo nezávislom servise. Ten je podľa Ministerstva dopravy SR definovaný ako „opravovňa, ktorá poskytuje opravu a údržbu pre vozidlá prevádzkované mimo distribučného systému výrobcu.“

„Čo je však dôležité, takýto servis musí mať prístup k informáciám o vozidle od výrobcu a musí pri oprave postupovať striktne podľa pokynov výrobcu. Rovnako musí používať aj požadované technické vybavenie, ktoré sú odporúčané výrobcom vozidla,“ vysvetľuje Tamás Nagy, produktový manažér poisťovne Groupama.

Nie každý servis spĺňa tieto podmienky, je preto dôležité si ich pri vážnej dopravnej nehode ešte pred samotnou opravou overiť priamo v danom servise.

 


 

Groupama po celom svete

Groupama poisťovňa a. s., pobočka poisťovne z iného členského štátu.